Привільненський НВК Михайло-Лукашівської сільської ради Запорізької області

Головна | Реєстрація | Вхід
Середа, 2024-04-17, 2:55 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
МЕНЮ САЙТУ
ПОГОДА
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Правова відповідальність батьків

Як краще запам’ятовувати?

1. Думайте. За словами німецького письменника Г. Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, але й задавайте їх. Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі - ви проконтролюєте себе, якщо ні - спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.

2. Цікавтесь. Англійський філософ Б.Стюард повчав: "Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати". Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.

3. Будьте готові. Всім відомо, як не хочеться змінювати плани, якщо ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Причому не тільки настрою, але й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще запам'ятовується завдяки зв'язкам, асоціаціям з уже набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте на запропоновану тему; оцініть, наскільки нова інформація збільшить ваші знання. До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось, може, більш популярне.

4. Не топчіть сліди. Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене - спробувати зразу запам'ятати щось схоже. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

5. Озирніться навколо. Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обстановку, в якій відбувалося явище, і ви зможете згадати і його, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний з певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і привід до його появи.

6. Вчіть від А до Я. Смисл цієї закономірності - в тому, що вся інформація повинна сприйматися як щось ціле, а не як окремі осколки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви повинні терміново оволодіти зразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще з ним попрацювати протягом кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

7. Дійдіть суті. Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їх суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і що пов'язано з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні. Як показують дослідження, осмислене запам'ятовування порівняно з механічним ефективніше у 28 разів.

8. Виберіть головне. Запам'ятати абсолютно все -неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14-15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все -той не пам'ятає майже нічого.

9. Нічого не запам'ятовуйте "в лоб". Чому? Тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес,- стверджує Франц Лезер у своїй книжці "Тренування пам’яті", - це те, що нічого не можна запам'ятати "в лоб". Пам'ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство.

10. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття повинно бути якомога повнішим.

11. Не все зразу. Не робіть спроб відразу досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося досягти повного засвоєння, та рідко коли це вдається. До оволодіння знаннями ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється в нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього в третій, десятий раз, постійно наближуючись до розуміння істини.

12. Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного. Кожен з нас погодиться з думкою: "Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про подальше ...". Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

Т. Музика

За матеріалами «Журналу для батьків», №1, 2001 р.

 

ВХІД НА САЙТ
ПОШУК
КАЛЕНДАР
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024 | uCoz